Přejít na hlavní obsah
Bosch Česká republika
Zaměstnanci

Kdo je HR Business Partner?

Zaměstnanci

Někdo, kdo skvěle komunikuje, je důležitým sparingpartnerem výrobních úseků a umí rychle přepnout do analytického módu, když je třeba připravit si přehled plánování personálu. Takového člověka získalo oddělení HRL2 v Petře Šilhové, která je v JhP necelý rok a o své zkušenosti z prvních měsíců se s námi podělila.

Petra Šilhová

Petro, jak jste se dostala k profesi HR business partnera?

K této profesi jsem se dostala vlastně souhrou okolností. Jsem HR business partner teprve od května minulého roku. Po ukončení vysoké školy jsem se přestěhovala na Vysočinu, kde jsem se začala poohlížet po pracovních příležitostech v okolí. Neměla jsem předchozí zkušenosti přímo v oblasti lidských zdrojů, ale vždy mě zajímala práce s lidmi. Když jsem objevila volnou pozici HRBP, neváhala jsem a zkusila své štěstí, i přes to, že jsem si nebyla jistá, zda mám na pozici potřebné dovednosti. Ve své přihlášce jsem se zaměřila na své silné stránky a na zkušenosti z jiných oblastí, které by mohli být přínosné pro tuto roli. Během pohovoru jsem byla otevřená ohledně chybějících zkušeností přímo s danou pozicí, ale zároveň jsem zdůraznila, že jsem ochotná a motivovaná se učit a růst v této oblasti. Byla jsem nadšená, když jsem nabídku dostala. Od té doby jsem se začala vzdělávat v oblasti HR a využívat každé příležitosti k učení se od zkušenějších kolegů.

"Velkou část naší práce tvoří komunikace s lidmi, což je pro nás zároveň ten nejdůležitější nástroj."

Petra Šilhová, HR Business Partner

Jak vypadá pracovní den HR business partnera a jaké nástroje má v současné době k dispozici?

Na tuto otázku se ptáme uchazečů často, když mám ale popsat svůj klasický den, není to vůbec jednoduché. Každý den je totiž úplně jiný. Abych byla upřímná, to je právě to, co moji práci dělá tak zajímavou. Ráno začíná standardně jako u většiny – procházením e-mailů, priorizací úkolů pro daný den či přípravou na schůzky. Realita se ale může rychle změnit například na základě potřeb svěřených úseků či zaměstnanců. Musíme být flexibilní a umět se rychle přizpůsobit různým výzvám. Velkou část naší práce tvoří komunikace s lidmi, což je pro nás zároveň ten nejdůležitější nástroj. Denně jsme v kontaktu s manažery a zaměstnanci, ať už se jedná o plánování strategických cílů, řešení konkrétních problémů nebo poskytování podpory v různých situacích. Značnou část naší agendy tvoří také vedení výběrových řízení. Určité úkoly se opakují na týdenní a měsíční bázi, například plánování personálu nebo reporting KPI. K tomu všemu používáme různé nástroje a programy, které nám usnadňují práci. Mezi ty nejdůležitější patří různé lokální či globální HR aplikace. V náboru nových zaměstnanců nám pomáhají specializované HR portály jako je Teamio, LinkedIn či naše interní platformy. (Jobka, intranet) Zajímavým příkladem digitalizace našich procesů je také příprava spuštění reportů v PowerBI, což nám umožní lépe analyzovat data. Kromě toho se aktivně účastníme náborových akcích, jako jsou Bosch Day´s, studentské veletrhy či veletrhy práce. Tyto příležitosti nám umožňují setkávat se s potenciálními kandidáty osobně.

Petra Šilhová

Jste první člověk, s kterým je uchazeč o práci v kontaktu. Co je v tento moment z profesního hlediska pro Vás to nejdůležitější?

Nejdůležitějším aspektem je pro mě určitě vytvoření dobrého prvního dojmu. První kontakt není pouze o posouzení kandidáta, ale také o prezentaci naší společnosti jako atraktivního místa pro práci. Snažím se být profesionální, ale zároveň chci zajistit pohodovou atmosféru, ve které se může uchazeč otevřeně vyjadřovat a sdílet své pocity a zkušenosti. Je důležité, aby měl jasnou představu o tom, co od něj očekáváme a co na oplátku může očekávat od nás. Proto je dobré komunikovat otevřeně hned od začátku. Zásadní je také aktivně naslouchat. To mi umožňuje lépe pochopit motivaci uchazeče a efektivněji posoudit, zda je vhodným kandidátem pro dané místo.

Petra Šilhová
Petra Šilhová

Patříte k mladé generaci zaměstnanců, jak vnímáte pracovní prostředí v JhP?

Celkově vnímám pracovní prostředí v JhP jako velmi dynamické a inspirativní. Každý den přináší něco nového, což je skvělé pro profesní i osobní rozvoj. Před nástupem jsem měla obavy z tak velkého korporátu, ale byla jsem místní atmosférou mile překvapena. Pro mladou generaci jsou určitě důležité také zaměstnanecké benefity. Za sebe musím vyzdvihnout flexibilní pracovní dobu, která mi umožňuje skloubit pracovní a osobní život. Často také využívám sportovních aktivit. Na druhou stranu, jako v každé velké firmě, i tady se často setkáváme s byrokracií a pomalejšími procesy, což může být někdy frustrující. Nicméně je fajn vidět, že se Bosch snaží neustále držet krok s dobou a zavádí procesy digitalizace.

V konečném důsledku je to ale hlavně o lidech. Máme tady skvělou partu, kde se všichni navzájem podporují. Musím říct, že mě mezi sebe všichni rychle přijali, nejen na personálním oddělení, ale i na všech úsecích, se kterými spolupracuji. Během mého působení zde jsem měla štěstí potkat spoustu inspirativních lidí a co víc – získat přátele, kteří jsou teď nedílnou součástí mého života i mimo práci.