Začátky v letech 1886–1905
Historie společnosti Bosch začíná mnoha prvními krůčky. Samostatnost, vstup na automobilový trh, vstup na trhy za hranicemi Německa, a také vykročení do velké tovární haly, která znamená mnohem významnější produkci zboží.
Nejistota začátků
Už v době, kdy byl učněm, a poté řemeslníkem, v Robertu Boschovi narůstala touha umět se o sebe postarat sám. V roce 1886 Robert Bosch založil svou „Dílnu pro jemnou mechaniku a elektrotechniku“ ve Stuttgartu. V prvních letech se střídavě dařilo a nedařilo. Ale v polovině devadesátých let 19. století věci nabraly rychlý spád.
První výrobky a služby
Bosch dělal všechny technické práce v oboru přesné mechaniky a elektrotechniky, které mu přišly do cesty, například instalace telefonních systémů a elektrických zvonků. Když byl požádán o konstrukci zapalovacího zařízení pro stacionární motor podle stávajícího návrhu, zlepšil jej, a tím vydláždil cestu pro systémy s elektromagnetickým zapalováním.
Jiskra, která za to všechno mohla — magnetoelektrické zapalování
Od roku 1897 firma Bosch začala montovat do automobilů systémy magnetoelektrického zapalování s vylepšeným designem a stala se jediným dodavatelem skutečně spolehlivého zapalování. V roce 1902 hlavní inženýr firmy Bosch, Gottlob Honold, přišel s ještě lepším řešením — vysokonapěťovým systémem magnetoelektrické zapalování se zapalovací svíčkou. Tento výrobek firmě Bosch vydláždil cestu k tomu, aby se stala předním světovým dodavatelem pro automobilový průmysl.
Gottlob Honold
Hlavní inovátor se správnými instinkty
„Když Honold dokončil novou věc a předal to do výroby, svět Bosch se začal dožadovat hotového výrobku.“
Takto Robert Bosch vzdal hold svému dlouholetému šéfovi technického oddělení, který u něj původně začal pracovat jako učeň. Kromě vysokonapěťového elektromagnetického systému zapalování byl tento muž také brilantním tvůrcem osvětlovacích systémů, startérů a houkaček pro portfolio výrobků firmy Bosch — až do své předčasné smrti v roce 1923.
Fotografie: Gottlob Honold (1901)
Majitel firmy — první továrna
Robert Bosch se několikrát stěhoval, než se rozhodl postavit si továrnu. Původně si myslel, že si pronajme jednu nebo více dílen, ale dopadlo to jinak. Boschova továrna, postavená v roce 1901, se dále rozšiřovala do okolních prostor.
Krok do světa — první obchodní zastoupení v cizině
„…Základna ve Velké Británii…“ — toto si Robert Bosch přál hodně dlouho. V roce 1898 společně s Angličanem Frederickem Simmsem založil první společnost Bosch mimo území Německa, v Londýně. To byl první krok na cestě ke globálnímu trhu. V rychlém sledu následovaly další obchodní kanceláře v dalších evropských zemích.
Magneta z Paříže — první výroba v zahraničí
Po Spojeném království Francie představovala největší evropský trh pro automobily. Dceřiná společnost Bosch tam začala fungovat od roku 1899. Podnikání v pařížské pobočce se dařilo skvěle a od roku 1905 bylo možné pokrýt poptávku po magnetoelektrických systémech zapalování produkcí z vlastní továrny, která se nacházela na dohled od Eiffelovy věže.
Závody motorových vozidel — první reklamy
Na přelomu století se konaly první významnější mezinárodní závody motorových vozidel — příležitost pro výrobce a dodavatele automobilů, aby ukázali svoje mistrovství. Roku 1903 Belgičan Camille Jenatzy dovedl svůj Mercedes k vítězství v závodě Gordon Bennett Cup v Irsku — částečně díky spolehlivému systému zapalování od firmy Bosch, který obstál i v nejdrsnějších podmínkách.