Globální kroky 1906–1925
Raketový globální rozvoj společnosti nelítostně přerušila první světová válka, po níž společnost Bosch musela projít transformací a důrazně se zaměřit na inovace, aby se dokázala vyrovnat s poválečnou situací.
Cesta za velkou louži — průnik na trh Spojených států amerických
Všechno to začalo inzerátem v amerických novinách v roce 1906, který nabízel magnetoelektrické systémy zapalování. Výsledkem byly objednávky v hodnotě miliónu dolarů a prodej během jednoho roku vzrostl na dvojnásobek. Obchodní aktivity ve Spojených státech byly tak úspěšné, že v roce 1912 společnost Bosch začala vyrábět svůj hvězdný výrobek ve své vlastní továrně ve Springfieldu v Massachusetts.
88 procent — výsledek globalizace
Vedle Spojených států se společnost Bosch začala rozhlížet také na dalších trzích po celém světě. Díky obchodním kancelářím v Jižní Africe od roku 1906, Austrálii od roku 1907, Argentině od roku 1908, Číně od roku 1909 a Japonsku od roku 1911 síť zastoupení společnosti Bosch pokrývala všechny kontinenty. V roce 1913 obchod mimo území Německa představoval 88 procent prodejů společnosti.
Nové výrobky — světla, generátory a startéry
Když se automobily staly předmětem každodenního užívání a vyšší rychlosti začaly volat po větší bezpečnosti, společnost Bosch uvedla na trh v roce 1913 a 1914 potřebné výrobky. Kromě „osvětlení Bosch“ — elektrického systému osvětlení, který obsahoval světlomety, generátor, regulátor a baterii, aby noční jízda mohla být bezpečnější, přidal na spolehlivosti ještě startér.
Katastrofa — první světová válka
Kvůli této válce všechny zahraniční trhy přes noc zmizely. Výzkum a vývoj byl přerušen a výroba přešla na zbraně a výzbroj. Místo elektromagnetických systémů zapalování společnost Bosch začala vyrábět detonátory pro granáty. Přibližně jedna polovina pracovní síly byla povolána do vojenské služby a práci těchto mužů převzaly ženy. 453 z těchto rekrutů se z války nevrátilo.
Logo společnosti Bosch
Nová celosvětová obchodní značka
Prodejní kanceláře a ochranné známky byly během první světové války vyvlastněny. Vykoupená společnost Bosch ve Spojených státech však i nadále v inzerátech používala dobře známé ochranné známky společnosti Bosch. Aby se předešlo záměnám, hlavní inovátor Gottlob Honold v roce 1918 rychle vytvořil novou značku s kotvou v kruhu, která je se společností Bosch spojena dodnes.
Fotografie: Nákres nového loga (1918)
Nový začátek — všemu navzdory
Když v roce 1917 válka skončila, přejmenovaná akciová společnost Robert Bosch AG čelila obrovským problémům. Návrat na světový trh byl zpomalený rostoucí konkurencí a patenty společnosti byly zrušeny. Vzdát se — to nepřicházelo v úvahu. Byly obnoveny staré kontakty a otevřely se nové trhy. Zároveň se společnost zaměřila na klíčovou dovednost — žízeň po inovacích.
Nové prvky automobilů — stěrače a houkačka
Aktivity přerušené válkou nyní mohly být znovu obnoveny. Pro výzkumné pracovníky a vývojáře společnosti Bosch se vzhledem k mnohem hustšímu silničním provozu stala hnací silou bezpečnost. Do roku 1926 přibylo do produktového portfolia osvětlení motocyklů a jízdních kol, houkačka Bosch s pronikavým zvukem, stěrače čelního skla, a také zapalování na bateriový pohon.
Bosch Car Service
Standardizovaný servis pro zákazníky všude na světě
Síť samostatných opravárenských a montážních dílen, které by dodržovaly stejný standard, nebylo nic nového pod sluncem. Ve Spojených státech existovala už před válkou. V roce 1921 společnost Bosch začala zřizovat své autoservisy pod názvem „Bosch Car Service“ mimo území Německa, což se uchytilo tak rychle, že v roce 1930 bylo už 2 750 autodílen v 70 zemích. Tyto autoservisy pomáhaly šířit značku Bosch po celém světě.
Fotografie: Servisní svítilna Bosch se stala charakteristickým symbolem opravárenských dílen.
Nekonečné dopravníkové pásy — výroba na montážní lince
Bylo čím dál víc jasnější, že se konkurence dotahuje na kvalitu výrobků společnosti Bosch, a zároveň vyrábí rychleji a levněji. Jedním z důvodů byly montážní linky, které společnost Bosch potom od roku 1925 začala zavádět také. Výrobu celého magnetoelektrického systému zapalování, která kdysi trvala 50 dní, montážní linka dokázala zredukovat na pouhých pět dní.